Bez kategorii

GO TO BRAND – dotacja unijna na promocję marki za granicą

Pomysłów na promocję produktów jest wiele – można zainwestować w gadżety promocyjne, zaangażować się w social mediach, zatrudniać skutecznych marketerów lub polegać na poczcie pantoflowej. To wszystko z pewnością daje wiele korzyści jednak nie gwarantuje  sukcesu i nowych możliwości biznesowych. Chcąc budować świadomość marki i pokazać się jak najszerszemu gronu należy postawić na coś więcej.

Celem wielu firm jest osiągnięcie najlepszych wyników przy jak najmniejszym koszcie. Dobrym na to sposobem jest połączenie działań marketingowych z handlowymi – to taki evergreen skutecznego rozwoju firmy. Taką możliwość daje dotacja unijna – Go to Brand. Udział w targach, konferencjach i eventach branżowych dla wielu firm może być kosztowny. Wykup stoiska, koszty przejazdów/przelotów czy materiałów promocyjnych to działania, które wiążą się z kosztami. Szczególnie, gdy interesujące nas targi odbywają się za granicą. Rozwiązaniem tych problemów jest skorzystanie z funduszy unijnych.



Dotacja unijna – jak ją pozyskać


Go to Brand to konkurs, który skierowany jest do specyficznych, a zarazem najbardziej perspektywicznych branż. To one cechują się największą innowacyjnością i konkurencyjnością na rynku.  Wnioski w tym konkursie składać mogą wszystkie firmy z sektora MŚP w całej Polsce, które wpisują się w dziedziny:

  • biotechnologia i farmaceutyka,

  • budowa i wykańczanie budowli,

  • części samochodowe i lotnicze,

  • maszyny i urządzenia,

  • moda polska,

  • IT/ICT,

  • jachty i łodzie rekreacyjne,

  • polskie specjalności żywnościowe,

  • sprzęt medyczny,

  • branże kosmetyczna,

  • branża meblarska,

  • usługi prozdrowotne.


Przy składaniu wniosku o to dofinansowanie ocenie podlega fakt, czy produkcja odbywa się w Polsce. Ważne jest także czy przedsiębiorca prowadzi obecnie lub nie działalność eksportową. Konkurs określa wybrane rynki perspektywiczne w danej edycji naboru. Zaliczano już do nich, m.in  Algierię, Indie, Iran, Meksyk, Wietnam, USA, Kanadę, Rosję czy Chiny.


W konkursie Go to Brand uzyskać można aż 85% dofinansowania projektu co maksymalnie pozwala na zdobycie 430 280 PLN! Zachętę powinien stanowić fakt, że zaliczka wypłacana po podpisaniu umowy stanowić może 90%! Oznacza to, że prawie cała dotacja unijna przeznaczona na pokrycie przyszłych kosztów będzie dostępna dla beneficjenta od razu. 




Korzyści płynące z dofinansowania z UE


Konkurs Go to Brand to wśród naszych klientów jeden z najbardziej popularnych naborów. Określany jest jako przyjemny (ze względu na uproszczone metody rozliczania) i efektywny, gdyż daje możliwość dotarcia z ofertą  na drugi koniec świata. Nasi klienci brali udział w targach np. na Malcie czy we Włoszech,  a w przyszłym roku wybiorą się do Izraela i Nowego Jorku. Choć profil ich działalności wpisuje się w różne branże – korzyści jakie osiągnęli są naprawdę duże.


Embassy Interiors to stylowe, solidne i ręcznie wytwarzane meble do różnego typu wnętrz. Choć właściciele na co dzień pracują we własnym, nieco rustykalnym i małym warsztacie ich działalność wykracza poza granicę kraju. Dostępni są już na rynkach skandynawskich, a dzięki  Go to Brand mogli spróbować (z sukcesem) swoich sił w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Promować będą polski design i branżę meblarską.


“Dotacja unijna pozwoliła nam na stworzenie spotu promocyjnego, który przykuwa uwagę odbiorców w social mediach i na targach. Dzięki niemu naprawdę się tam wyróżniamy. Byliśmy już w Nowym Jorku, Kolonii i Londynie skąd pozyskaliśmy nowe kontakty i dzięki temu przymierzamy się do podpisania nowych kontraktów. “ ~Embassy Interiors


Empirica to nasz kolejny klient, który został beneficjentem Go to Brand. Tworzą oni firmę technologiczną skoncentrowaną na branży finansowej. Zaliczają się do sektora IT/ICT i dzięki temu mieli szansę skorzystać z tego naboru. Umożliwi im to promocję m.in. w Rzymie, Frankfurcie, San Francisco i na targach w Izraelu. Empirica zajmuje się nowymi technologiami, które lepiej rozwijają się za granicą i to tam mają duże szanse na rozwój.


“Kiedyś dofinansowania wyglądały inaczej – wiemy bo raz już się o nie staraliśmy. Wtedy jednak rozliczanie projektów było uciążliwe. Teraz dzięki uproszczonym metodom rozliczania nie mamy z tym już problemów. Ta dotacja pozwala nam na udział w światowej klasy konferencjach dotyczących obszaru naszej działalności czyli kryptowalut i technologii blockchain.” ~Empirica S.A.



Na co przeznaczyć dotację Go to Brand


Głównym celem dofinansowania Go to Brand jest pomoc w promocji polskich marek produktowych za granicą. Działania te realizowane są poprzez sfinansowanie udziału w zagranicznych targach, wystawach, konferencjach czy misjach gospodarczych. Takie wydarzenia to doskonała okazja na pokazanie się światu i zdobycie poważnych kontaktów biznesowych. Kosztami, które zostaną dofinansowane w tym przypadku są np. koszty wynajmu lub budowy stoiska wystawowego. Mogą być to również koszty reklamy w mediach targowych, koszty organizacji pokazów/degustacji produktów. Pieniądze można przeznaczyć także na dodatkowe działania promocyjne tj. zakup gadżetów promocyjnych, dostosowanie strony internetowej, spoty reklamowe. Ważnym elementem tej dotacji jest również pomoc w sfinansowaniu usług doradczych. Pozwolą one na przygotowanie się do promocji firmy za granicą – stworzenie dopasowanej strategii umiędzynarodowienia, szkolenie dla przedsiębiorcy dotyczące np. kultury biznesowej danych państw. 


Dla przedsiębiorców zachęcający powinien być także fakt, że do kosztów podlegających refundacji zalicza się koszty podróży i zakwaterowania w danym państwie dla pracowników. Dodatkowo mogą być to także koszty organizacji spotkań, cateringu na prezentacjach czy koszty tłumaczeń. Na wszystkie te działania uzyskać można nawet 100 tys. EUR dofinansowania!  



na co przeznaczyć dofinansowanie


Uzyskaj dotację unijną


Kilka dni temu Instytucje Pośredniczące udostępniły harmonogramy naborów o dofinansowanie na rok 2020. Wśród nich znalazł się konkurs Go to Brand, do którego wnioski składać będzie można od 11 lutego 2020 do 11 marca 2020. Prace przygotowawcze warto zacząć już w styczniu.  Dlatego już teraz zachęcamy do kontaktu i spotkania z naszymi ekspertami – mają oni doświadczenie w pisaniu tych wniosków, pozyskiwaniu i rozliczaniu dofinansowania. 
tel: 660 671 312.