Bez kategorii

Rusz z firmą na koniec świata – czyli Go To Brand

W ubiegłym miesiącu zadzwonił do nas jeden z naszych kluczowych Klientów, który lubi się dzielić z nami swoimi spostrzeżeniami na temat dotacji unijnych. Przyznał, że gdyby nie otrzymał dofinansowania na jeden ze swoich projektów, jego biznes na pewno dziś nie wyglądałby tak imponująco. Było nam miło to słyszeć, ponieważ zawsze staramy się tak dopasować wsparcie, aby nasz Klient osiągnął jak najwięcej.

Prowadząc rozmowy biznesowe często pytamy Przedsiębiorców o to, co jest dla nich najważniejsze w biznesie i jakie cele chcą osiągnąć. Wielu z nich odpowiada, że chce zdobywać nowe rynki i budować coraz silniejszą markę. Z tego właśnie powodu zatrudniają najlepszych handlowców i przeznaczają niemałe środki na reklamę. Czy to jednak najlepszy sposób? Na pewno nie jedyny.

Jak pozyskać nowych klientów?

Dobrym sposobem na znalezienie nowych klientów i budowanie świadomości marki jest połącznie działań handlowych z marketingowymi. Najłatwiej zrobić to poprzez udział w branżowych spotkaniach, eventach i targach, gdzie oprócz nawiązania nowych kontaktów, można zaprezentować swoją ofertę. Rozwiązanie to wydaje się być proste i skuteczne, jednak wciąż wielu właścicieli firm nie wykorzystuje tej szansy, myśląc o ogromnych kosztach targów, szczególnie tych poza granicami naszego kraju. Z tego właśnie powodu nie wystawiają się w miejscach, gdzie mieliby szansę na znalezienie nabywców swoich towarów czy usług. Niewielu z nich wie, że dofinansowanie na udział w targach czy zorganizowanie wizyty studyjnej można pozyskać także z dotacji unijnych.
Konkursem, wspierającym polskich przedsiębiorców w budowaniu i promocji swojej marki poza granicami naszego kraju jest GO TO BRAND.

Nasi klienci ubiegali się o dofinansowanie w ramach poprzednich edycji tego konkursu, dzięki czemu teraz mogą skutecznie realizować działania wizerunkowe i sprzedażowe w wielu miejscach świata.

Kto może pozyskać dofinansowanie?

Zanim jednak zaczniecie planować podbój zagranicznych rynków i myśleć o swojej marce jako o marce globalnej warto sprawdzić, czy Wasza działalność koncentruje się na obszarach takich jak:

  • sprzęt medyczny,
  • maszyny i urządzenia,
  • IT/ICT, biotechnologia,
  • farmacja,
  • moda,
  • kosmetyki.

Po dotację mogą też sięgnąć firmy, których działalność opiera się na budowie i wykańczaniu budowli, jachtów i łodzi czy też produkcji mebli. Dodatkowo z konkursu mogą skorzystać reprezentanci polskich specjalności żywnościowych, sektora usług prozdrowotnych, a także producenci części samochodowych i lotniczych.

Na co można pozyskać dofinansowanie?

Najważniejszą ideą konkursu jest wsparcie budowania i promocji polskich marek na świecie. Każda firma, która otrzyma dotację będzie mogła pojechać jako wystawca na branżowe targi do najdalszych zakątków świata, otrzyma dofinansowanie na zorganizowanie spotkania z zagranicznymi partnerami, wziąć udział w misjach zagranicznych, a także pokryć koszty związane z delegacjami pracowników, transportem i ubezpieczeniami. Dzięki dotacjom unijnym będzie można skorzystać z możliwości, jakie do niedawna były nieosiągalne ze względu na wysokie koszty uczestnictwa. Środków finansowych na pewno nie zabraknie. Przypomnijmy, że w poprzedniej edycji konkursu rozdysponowano 5 000 000 zł dla województwa mazowieckiego i aż 45 000 000 zł dla pozostałych województw. Dzięki temu przedstawiciele firm z wyżej wymienionych branż mieli szansę zaprezentować swoją ofertę w najbardziej odległych zakątkach świata takich jak Chiny, Korea Południowa, Iran czy Japonia.

Organizatorzy konkursu zadeklarowali ponadto, że kryteria oceny wniosków będą korzystniejsze, niż te z poprzedniej edycji. Nowością będzie zastąpienie dwóch etapów oceny przez jeden. Ponadto Przedsiębiorcy, ubiegający się o środki, na etapie składania wniosku, będą mogli go uzupełniać w znacznie szerszym zakresie, niż było to do tej pory możliwe. Konkurs ogłoszony zostanie 1 marca, a przedsiębiorcy będą mogli składać wnioski o dofinansowanie już od 4 kwietnia.

To naprawdę ogromna szansa, dlatego jeśli macie w planach podbój świata to doskonały moment, kiedy można to zrobić z pomocą unijnych funduszy. Opracowując plan swoich działań pamiętajcie, że jeśli Wasz biznes dobrze przyjął się w Polsce – jest duża szansa, że odniesie sukces poza granicami naszego kraju. Czego serdecznie Wam życzymy. Nie bójcie się podejmować odważnych działań, bo przecież kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana!