Case study EMBASSY – aranżacja wnętrz

Moda na dodatki do domu i trendy w branży wnętrzarskiej nieustannie się zmieniają. Dziedzina projektowania wnętrz wymaga adaptacji, personalizacji i dynamiki, zarówno w zakresie wnętrz komercyjnych, jak i projektów dla klientów indywidualnych. Można powiedzieć, że indywidualizacja pod kątem konsumentów, jak i tworzenie produktów na żądanie, to nowe, obowiązujące trendy, które kształtują ten dział gospodarki.

W branży dekoracji wnętrz działa marka Embassy Interiors, prowadzona przez Panią architekt Katarzynę Będzińską-Kowalczyk, we współpracy z Nicholasem Scottem, Brytyjczykiem, który od lat mieszka w Polsce i związany jest z branżą antyków. Embassy jest kolejnym, wieloletnim już klientem naszej firmy. Współpraca z Panią Katarzyną rozpoczęła się kilka lat temu. Na pierwszym spotkaniu zaproponowaliśmy firmie udział w projekcie Go To Brand realizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, zapewniając o naszym profesjonalnym podejściu do każdego projektu i klienta. Przekonaliśmy do siebie właścicielkę marki na tyle, że do tej pory sporządziliśmy dla jej firmy aż trzy projekty w ramach powyżej przywołanego konkursu, które zakończyły się pozyskaniem dofinansowania. Dwa z nich już się skończyły, natomiast trzeci jest na ostatnim etapie realizacji.

Na czym polegał konkurs Go To Brand? Celem konkursu było sfinansowanie promocji marek produktowych na rynkach zagranicznych. Wśród wydatków kwalifikowanych w ramach konkursu znalazły się następujące koszty:

Przedmiotem eksportu w ramach wszystkich projektów realizowanych w konkursie Go To Brand przez firmę Embassy były i są oferowane przez markę produkty w postaci mebli i oświetlenia, stanowiących wyposażenie domu, biur, restauracji i różnego typu przestrzeni. W głównej mierze są to następujące meble: stoły, stoliki, stołki barowe, oświetlenie. Eksportowane meble tworzone są w stylu art deco, z wprowadzeniem naturalnych materiałów np. drewna z recyklingu, kamienia, mosiądzu. Do produkcji mebli które przedstawione zostały w pierwszym składanym wniosku o dofinansowanie przedsiębiorstwo wykorzystywało stare drewno pozyskane z rozbiórki podłogi w starej fabryce tytoniu Ogden w Liverpoolu, czy metal poddany recyklingowi, odkupiony ze złomu. Klosze do oferowanych przez firmę lamp, powstają z kolei w polskiej hucie, która kultywuje tradycyjne metody wydmuchiwania szkła do form.

W ramach pierwszego projektu realizowanego w konkursie Go To Brand firma Embassy dokonała wejścia na rynek perspektywiczny Stanów Zjednoczonych. Wzięła udział w targach International Contemporary Furniture Fair (ICFF) odbywających się w Nowym Jorku i w targach IMM Cologne odbywających się w Niemczech. Udało się również zorganizować misję wyjazdową do High Point w USA oraz pozyskać dofinansowanie na materiały promocyjne. Pierwszy z projektów zamknął się w kwocie opiewającej na prawie 0,5 miliona złotych, z dofinansowaniem na poziomie 410 tys. złotych. Projekt osiągnął duży sukces, firmie udało się pozyskać nowych kontrahentów, dlatego Pani Katarzyna zdecydowała się na kolejną współpracę z nami i realizację dwóch kolejnych projektów. Drugi z projektów w ramach konkursu Go To Brand zakładał udział w targach Ambiente we Frankfurcie, targach Maison&Objet w Paryżu oraz w misji wyjazdowej do ZEA i zamknął się w kwocie 316 tys. złotych z dofinansowaniem na poziomie 269 tys. złotych. Ostatni z projektów, w którego trakcie realizacji jesteśmy obecnie, musiał być modyfikowany z uwagi na pandemię covid-19, która wpłynęła na realizację i przekładanie dużej ilości wydarzeń targowych na całym świecie. Finalnie jednak i ten projekt Embassy zakończy z powodzeniem.

„Dzięki pozyskanemu we współpracy z Elpartners dofinansowaniu moja firma bardzo się rozwinęła. Pozyskaliśmy wielu nowych klientów, nawiązaliśmy nowe relacje biznesowe. Eksperci z Elpartners pomagają mi również bezproblemowo rozliczać projekty i pozyskiwać kolejne transze dotacji” – Katarzyna Będzińska-Kowalczyk, właścicielka Embassy Interiors.

Wspomniany powyżej konkurs Go To Brand, z którego korzystała firma Embassy, należy do konkursów związanych z internacjonalizacją i promowaniem eksportu. Tego typu konkursy pojawią się również w nowej perspektywie finansowej UE 2021-2027. W ramach tego rozdania środków wspierane będą zarówno projekty badawczo-rozwojowe, związane z cyfryzacją, zwiększające efektywność energetyczną, czy właśnie projekty związane z internacjonalizacją, umożliwiające przedsiębiorstwom podjęcie działań eksportowych za granicą oraz pozyskanie nowych kontrahentów. Zupełną nowością w nowej perspektywie będą tzw. „projekty modułowe”, a więc możliwość sfinansowania wielu elementów projektu w jednym wniosku składanym w ramach jednego konkursu. Daje to dużą elastyczność, kompleksowe podejście do potrzeb przedsiębiorcy oraz pozwala dobrać zakres dofinansowania do potrzeb firmy. Drugą nowością będzie wsparcie dla small mid-caps oraz mid-caps, czyli formuła umożliwiająca aplikowanie o środki dotacyjne firmom zatrudniającym powyżej 250 pracowników.

Jak pozyskać dofinansowanie unijne tak jak zrobiła to firma EMBASSY?

To proste! Zgłoś się do nas! Pomożemy Ci opracować plan projektu, ponadto przygotować wszystkie potrzebne dokumenty i napisać wniosek. Nasza firma specjalizuje się w kompleksowym pozyskiwaniu funduszy unijnych i ma duże doświadczenie we wspieraniu firm w rozwoju.

Dowiedz się więcej

Pieniądze dla świętokrzyskich przedsiębiorców w 2017!

Dzisiaj prezentujemy Wam możliwości uzyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z województwa świętokrzyskiego w 2017 roku. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego zaplanowano następujące nabory: 1.2 Badania i rozwój w sektorze świętokrzyskiej przedsiębiorczości 2.5 Wsparcie inwestycyjne sektora MŚP 3.1 Wytwarzanie i dystrybucja energii…

Kontynuuj czytanie...

Dotacje dla firm z województwa śląskiego w 2017

Podczas konferencji Śląskiego Centrum Przedsiębiorczości "Fundusze Unijne dla firm" zostały zaprezentowane możliwości uzyskania dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego w 2017 r. Przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z następujących konkursów: Badania, rozwój i innowacje w przedsiębiorstwach - dofinansowanie na…

Kontynuuj czytanie...