Case study BLACK POINT – tonery i tusze do druku

W Elpartners posiadamy klientów z naprawdę różnych branży. W naszym cyklu „case study” zahaczaliśmy już o branżę medyczną, tworzyw sztucznych, czy aranżacji wnętrz. Dzisiaj z kolei przedstawimy firmę Black Point SA, producenta tuszy i tonerów do drukarek.

Spółka od 30 lat jest innowatorem na rynku druku, oferując swoim klientom unikatowe wartości marki, takie jak dożywotnia gwarancja na produkty, dodatkowe gwarancje na drukarkę, w której działa produkt, zwiększona wydajność względem producentów drukarek, serwis door to door. W czasie swojego funkcjonowania firma opatentowała sposób projektowania, produkowania i testowania tuszów i tonerów, tak aby parametry ich użytkowania były najlepsze na rynku. Black Point stawia także na ekologię – produkty wytwarzane przez firmę pochodzą z recyklingu.

Pierwszy projekt jaki sporządziliśmy z sukcesem dla spółki Black Point, realizowany był w ramach Programu, o którym wspominaliśmy już wielokrotnie, a więc działania Go To Brand. W jego ramach firmie udało się pozyskać dofinansowanie na działania eksportowe w ramach Programu promocji branży Maszyny i urządzenia. Projekt zakłada przeprowadzenie działań informacyjno-promocyjnych, w postaci przygotowania filmu promocyjnego i działań promocyjnych na platformie Amazon. Dodatkowo przewidziano udział w 2 wyjazdowych imprezach targowo-wystawienniczych w charakterze wystawcy oraz udział w 13 wyjazdowych misjach gospodarczych na rynki docelowe. Wśród rynków tych znalazły się m.in. Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Irlandia czy Chiny. Całość realizacji projektu zamknie się w kwocie 316 tys. złotych, z dofinansowaniem na poziomie prawie 190 tys. złotych.

Projekt ten jest w trakcie realizacji. Z uwagi na pandemię Covid-19, które wpłynęła na działanie wielu branży i spowodowała odwoływanie wielu imprez masowych i targów na całym świecie, projekt musiał być modyfikowany i dostosowywany do nowych realiów. W związku z tym, że współpracujemy z naszymi klientami kompleksowo i uczestniczymy w procedurze rozliczania projektu, wspomagaliśmy naszego partnera we wszystkich działaniach, w tym procedurze składania wniosków o zmiany w projekcie.

KOSZTY KWALIFIKOWANE W PROJEKTACH ZWIĄZANYCH Z INTERNACJONALIZACJĄ:

W trakcie realizacji projektu Go To Brand, pojawił się konkurs dopasowany pod kolejne potrzeby firmy, które znaliśmy już wcześniej. Strategia rozwoju spółki Black Point wpisywała się bowiem w konkurs 6.2. Wsparcie MŚP w obszarze cyfryzacji, zwany potocznie „Bonami na cyfryzację”. Konkurencja w ramach tego konkursu była bardzo duża, a my zrobiliśmy wszystko, aby zmaksymalizować szansę na dofinansowanie dla naszego klienta. Nasze działania przyniosły zamierzony efekt i obecnie Black Point jest na etapie realizacji przedmiotowego projektu.

W jego ramach spółka zakupi gotowe oprogramowania do elektronicznego obiegu dokumentów i cyfrowego przepływu informacji, a także skorzysta z usługi szkoleniowej w zakresie obsługi i funkcjonalności oprogramowań. Dodatkowo planowane jest zakupienie środków trwałych w postaci skanerów sieciowych czy serwerów z macierzą dyskową. Projekt zamknie się w kwocie 286 tys. złotych, z czego dofinansowanie to kwota 243 tys. złotych. Realizacja projektu i wdrożenie oprogramowania do działalności firmy pozwoli na automatyzację pracy, skrócenie czasu realizacji procesów biznesowych, natychmiastowe udostępnianie innym osobom dokumentów, zdalne podejmowanie decyzji, oszczędność czasu w przygotowywaniu dokumentów i wydawaniu decyzji. Docelowo pozwoli to również na wzmocnienie odporności przedsiębiorstwa na wypadek kolejnych wydarzeń takich jak pandemia Covid-19, co pozwoli na stabilne i bezpieczne prowadzenie działalności w perspektywie kolejnych lat.

„W Elpartners pracują eksperci, do których mamy pełne zaufanie. Zawsze mogliśmy liczyć na indywidualne i kompleksowe podejście do naszych potrzeb. Szczególnie cenimy wsparcie Elpartners na każdym etapie projektu, od sporządzania dokumentacji unijnej, załączników do umowy o dofinansowanie, po wsparcie przy rozliczaniu projektu. Oceniamy tę współpracę bardzo pozytywnie” – Marta Leszczyńska, Prokurent Black Point SA.

Korzystanie z dotacji unijnych daje szansę na dalszy rozwój, czego nasz klient, spółka Black Point jest dobrym przykładem. Kolejna perspektywa unijna powinna przynieść kolejne konkursy, z których firma będzie mogła skorzystać. A jakich dotacji możemy się spodziewać w ramach perspektywy 2021-2027? Na pewno takich z jakich korzystała już firma Black Point, a więc związanych z internacjonalizacją firmy i jej cyfryzacją. Pojawią się jednak również konkursy, z których do tej pory nasz klient nie korzystał, a które stanowią szansę na jego dalszy rozwój, obejmujące przemysł 4.0 czy przeprowadzenie prac B+R.

Jak pozyskać dofinansowanie unijne tak jak zrobiła to firma BLACK POINT?

To proste! Zgłoś się do nas! Pomożemy Ci opracować plan projektu, ponadto przygotować wszystkie potrzebne dokumenty i napisać wniosek. Nasza firma specjalizuje się w kompleksowym pozyskiwaniu funduszy unijnych i ma duże doświadczenie we wspieraniu firm w rozwoju.

Dowiedz się więcej