Bez kategorii

EKSPANSJA MIĘDZYNARODOWA

A może by tak wyjechać na drugi koniec świata?

Ekspansja międzynarodowa to idealna do tego okazja. Nowe rynki, nowi klienci i możliwości to zdecydowanie dobry krok w stronę rozwoju działalności. Inne warunki działania i charakter przedsiębiorców mogą stanowić wyzwanie. Jak się do tego zabrać?


W momencie podjęcia takiej decyzji pojawia się wiele pytań i wątpliwości:


  • gdzie chciałbym promować swój produkt bądź usługę?

  • od czego zacząć?

  • co zrobić by zaistnieć na rynku międzynarodowym?

  • skąd wziąć na to środki finansowe?


Istnieje wiele programów pozwalających na realizację działań promocyjnych na rynkach międzynarodowych. Należy jedynie wybrać odpowiedni w zależności od potrzeb i planów wobec naszej firmy.


Środki z tych naborów uzyskać można między innymi na:


  • udział w imprezach targowo-wystawienniczych w charakterze wystawcy,

  • udział w wyjazdowej misji gospodarczej w formie udziału w targach jako zwiedzający,

  • organizację spotkań biznesowych z zagranicznymi kontrahentami.



Kilku naszych klientów zdecydowało się na wzięcie udziału w naborach, mających na celu  wejście na rynki zagraniczne i dystrybucję swoich produktów bądź usług.


Poniżej przybliżamy wybrane przypadki.

 

Embassy Interiors







Embassy łączy fascynację antykami i starociami z upodobaniem do solidnego rzemiosła i miłością do dobrego designu. Od 2016 roku zajmuje się ona ręcznym wytwarzaniem elementów wyposażenia restauracji, hoteli czy wnętrz prywatnych. Właściciele we własnym, rustykalnym warsztacie projektują i wykonują oryginalne oświetlenie, stoły i stoliki, a wszystko na specjalnie zamówienie klienta. Charakter mebli pozwolił firmie Embassy Interiors wejść już na rynki skandynawskie. Pierwsze kroki w działalności eksportowej nie pozwoliły jednak firmie osiąść na laurach. 

Embassy Interiors rozpoczęło nowy projekt obejmujący działania eksportowe. Dedykowany branży meblarskiej program promocji umożliwił im podbicie trzech nowych i perspektywicznych rynków: Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemiec.

Dzięki dofinansowaniu możemy wziąć udział w międzynarodowych i rozpoznawalnych targach jako wystawcy i zwiedzający. Za nami wyjazdy do Nowego Jorku i Kolonii, które przyniosły nowe kontakty biznesowe i poszerzyły nasze horyzonty.  Stworzony dzięki dofinansowaniu spot promocyjny powoli staje się naszą wizytówką.”


Firma dzięki dotacji z UE może skorzystać z usług doradczych związanych z wejściem na rynek USA, prowadzić działalność marketingową, a co najważniejsze – pozyskać nowych klientów.

 

Polskie Wody Lecznicze 

 

Dla Polskich Wód Leczniczych eksport do tej pory nie istniał. Firma od kilkunastu lat zajmuje się produkcją i butelkowaniem pochodzących z małopolski wód źródlanych, mineralnych i leczniczych. Wody sprzedawane są w sklepach stacjonarnych i w sklepie internetowym, jednak tylko na terenie kraju.  Lata doświadczenia i chęć rozwoju zachęciły firmę do podjęcia działań eksportowych. 


Wybraliśmy rynek niemiecki, ponieważ pod względem wody butelkowanej należy do największych w Europie, a to dla nas dobry znak. Dodatkowo wytypowaliśmy Szwecję, w której przeciwnie do Niemiec, rynek ten jest dość mały i nie ma nim producenta wód leczniczych. “   


W ramach dofinansowania firma Polskie Wody Lecznicze przygotuje strategię działalności międzynarodowej, weźmie udział w międzynarodowych targach branży spożywczej i ekologicznej w Szwecji i Niemczech, zatrudni Specjalistę ds. Eksportu i zakupi materiały promocyjne.   


Morapel

Specjalizacją firmy Morapel jest produkcja i dystrybucja materiałów przeznaczonych dla branży obuwniczej, kaletniczej, meblowej i odzieżowej. Sprzedaje ona tysiące artykułów tj. surowe skóry i podszewki skórzane, nici, okucia i ozdoby obuwnicze, pianki czy ociepliny zarówno na rynku polskim jak i za granicą.  Doskonała jakość produktów, doświadczenie na rynku międzynarodowym i chęć dalszego rozwoju były głównymi czynnikami motywującymi do podjęcia się nowego projektu. 

Rynek chiński to nowość dla firmy Morapel. W ramach projektu chce ona zaoferować tam swoje skóry. Drugim krajem eksportowym są Włochy. Oferta kierowana będzie do kontrahentów związanych z produkcją obuwia skórzanego, galanterii skórzanej i kaletniczej. 

“Znamy już włoski rynek ale do tej pory eksportowaliśmy tam jedynie skóry surowe, teraz chcemy zaproponować coś więcej. Zagraniczne targi, a co za tym idzie reklama, na pewno pozwolą nam na podpisanie nowych kontaktów.”

Głównym celem firmy Morapel jest zwiększenie zagranicznej aktywności. Pozyskane dofinansowanie umożliwia zdobycie nowych partnerów, odświeżenie materiałów promocyjnych czy wpis w katalogi targowe.   


Powyższe case studies to tylko krótki opis tego, co zyskuje przedsiębiorstwo decydując się na międzynarodową ekspansję przy wykorzystaniu środków z UE.                      


Już niebawem kolejni przedsiębiorcy, tym razem z województwa śląskiego będą mieli szansę na uzyskanie środków na promocję swojej działalności na rynkach zagranicznych.


Działanie 3.5.3 INTERNACJONALIZACJA MŚP, do którego wnioski składać można w terminie 26.06-31.07.2019 roku, ma na celu zwiększenie poziomu handlu zagranicznego sektora MŚP. 


Projekt rozliczany jest w formie refundacji poniesionych kosztów. Przeznaczony jest dla MŚP z województwa śląskiego i musi być realizowany w przeciągu 2 lat od daty podpisania umowy o dofinansowanie. 


Firmy mogą ubiegać się o środki na:

  • uczestnictwo w imprezie targowej/wystawienniczej o charakterze międzynarodowym odbywającej się zarówno w kraju jak i za granicą,

  • usługi doradcze dotyczące internacjonalizacji.



Kwota jaką można uzyskać w ramach dofinansowania to maksymalnie 50% kosztów kwalifikowanych i może ona wynosić od 20 000 zł do 200 000 zł. 


Osoby zainteresowane tym bądź innym dofinansowaniem zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami w celu konsultacji. Wiadomości prosimy kierować na adres info@elpartners.pl